Як українці використовують мобільні телефони в магазинах – дослідження GFK

Компанія GfK представила результати глобального дослідження про те, як і для чого люди використовують свої мобільні телефони під час шопінгу в оффлайн-магазинах. Аналітики підкреслили, що тенденція застосування традицій онлайн-шопінгу все сильніше выдбиваэться на традиційній торгівлі. Наприклад, покупці онлайн-магазинів мають можливість миттєво порівняти ціни при здійсненні покупки, і клієнти традиційних магазинів сьогодні запозичують цю модель поведінки. Про те, які ще ecommerce-звички українці переносять в офлайн зі свого смартфона, аналітики GfK розповіли у своєму дослідженні.

Експерти підкреслили основні тренди, на які повинні звернути увагу традиційні магазини роздрібної торгівлі:

  1. Чотири з десяти покупців у всьому світі використовують мобільні телефони для порівняння цін при здійсненні покупок в традиційних магазинах;
  2. Чотири з десяти покупців по телефону запитують поради у друзів або родичів під час традиційного шопінгу;
  3. Більше третини покупців фотографують мобільним телефоном товари, які мають намір купити.

 

Згідно з результатами дослідження, в Україні 28% користувачів мобільних телефонів у магазинах контактують з друзями або родичами, щоб порадитися, коли знаходяться в магазині. 13% фотографують товари, які мають намір придбати, а 11% – порівнюють ціни по телефону, перебуваючи в магазині. Покупки через сайт або програми здійснюють дуже небагато. QR-коди також непопулярні.

doslid1

Звички споживачів залежать від їх віку та статі. Наприклад, телефонують з проханням про консультації своїм близьким в основному люди старше 30 років, так само як чоловіки, так і жінки.

doslid2

Фотографують товари на смартфон переважно молоді люди. Найчастіше це юнаки молодше 22 років.

doslid3

Порівнянням цін займаються більш зрілі молоді люди, старше 20 років Також часто до такої практики вдаються більш досвідчені українці від 40 до 49 років.

doslid4

У більш розвинених з технологічної точки зору  покупців звички дещо інші. Наприклад, у Південній Кореї (59%), Китаї (54%) і Туреччини (53%) найчастіше телефони використовують для порівняння цін. В Україні цю практику застосовують лише 11% респондентів.

doslid5

У Мексиці (49%), Китаї (49%) і Туреччини (47%) знову-таки найчастіше використовують мобільні телефони, перебуваючи в магазині, для фотографування товарів, які мають намір придбати. В Україні ця звичка тільки починає формуватися (13%). «Але за цією тенденцією треба пильно спостерігати, оскільки рівень використання смартфонів в цих країнах зростає», – підкреслюють в GfK.

В рамках цього дослідження компанія GfK провела опитування онлайн або при особистій зустрічі влітку 2014 року. Це дослідження було проведено в наступних країнах: Аргентина, Австралія, Бельгія, Бразилія, Великобританія, Індія, Індонезія, Іспанія, Італія, Канада, Китай, Мексика, Німеччина, Польща, Південна Африка, Південна Корея, Росія, США, Туреччина, Україна, Франція, Швеція, Японія.